هت‌تریک مسی در گرفتن کفش طلای اروپا

 
فوتبال جهان > اسپانیا - لیونل مسی برای سومین‌بار کفش طلای فوتبال اروپا را دریافت کرد تا یک افتخار بزرگ دیگر برای خانواده‌اش به ارمغان بیاورد.

ستاره آرژانتینی بارسلونا برای سومین‌بار به این افتخار رسید و به قول فوتبالی‌ها در بردن کفش طلای فوتبال اروپا، هت‌تریک کرد و اولین بازیکنی شد که سه‌بار کفش طلای فوتبال اروپا را دریافت کرده است. مسی در مراسمی که روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد، در کنار ساندرو راسل؛ رئیس باشگاه بارسلونا، خراردو مارتینو؛ سرمربی این تیم و چند تن از همبازیانش مثل ژاوی، آدریانو، پیکه، فابرگاس، آلبا و کارلس پویول حاضر شد و کفش طلای خود را دریافت کرد. او که بسیار خوشحال به نظر می‌رسید، پس از دریافت کفش طلای فوتبال اروپا گفت: شرایط فیزیکی‌ام در حال بهبودی است و فکر می‌کنم که به زودی سلامت خودم را به‌دست ‌می‌آورم. امیدوارم که بتوانم به زودی پس از پایان مصدومیتم به فوتبال بازگردم. نمی‌توانم تاریخ مشخصی را برای بازگشتم به فوتبال مشخص کنم. اما مسی چند کفش طلای دیگر می‌تواند کسب کند؟ خودش این‌طور می‌گوید: اصلاً به این چیزها فکر نمی‌کنم. باید شرایط فیزیکی‌ام را بهتر کنم تا بتوانم به شرایط قبلی خود بازگردم. در نهایت، مسی این جایزه و این افتخار بزرگ را نیز به خانواده‌اش تقدیم کرد: همانطور که همیشه گفته‌ام، جایزه‌هایم را به خانواده‌ام تقدیم می‌کنم؛ به هوادارانمان که از ما حمایت می‌کنند، به هم‌تیمی‌هایم در بارسلونا که بدون کمک آنها اصلاً نمی‌توانستم به این جایزه دست پیدا کنم؛ این جایزه فردی نیست بلکه به همه بازیکنان بارسلونا تعلق دارد.



تاريخ : پنج شنبه 30 آبان 1392 | 15:2 | نویسنده : امیرحسین.........مدیر |

 

به گزارش AS، فدراسیون فوتبال اسپانیا روز و ساعت دقیق دور اول جام پادشاهی اسپانیا ملقب به "کوپا دل ری" را اعلام نمود.

طبق این برنامه بارسلونا بامداد 7 دسامبر به مصاف کارتاخنا می رود. در همین روز اتلتیکو مادرید مدافع عنوان قهرمانی با سن آندرئو دیدار می کند و همچنین تیم رئال مادرید نایب فهرمان فصل پیش، 8 دسامبر میهمان تیم المپیک دی خاتیوا خواهد بود.

برنامه کامل بازی ها بدین شرح است:

جمعه 6 دسامبر

لییدا - رئال بتیس: 14:30

ویارئال - الچه: 18:30

آلخسیراس - سوسیه داد : 20:30

ریسینگ سانتاندر - سویا: 22:30

شنبه 7 دسامبر

کارتاگنا - بارسلونا: 00:30

وایادولید - رایووایکانو : 00:30

سن آندرئو - اتلتیکو مادرید: 18:30

گیرونا - ختافه: 20:30

سلتاویگو - بیلبائو:  22:30

یکشنبه 8 دسامبر

المپیک دی خاتیوا - رئال مادرید:  00:30

رکرتیوو - لوانته:  00:30

آلکارکون - گرانادا:  14:30

خیمناستیک - والنسیا:  19:30

لاس پالماس - آلمریا: 19:30

رئال خائن - اسپانیول:  21:30

مالاگا - اوساسونا:  23:30



تاريخ : پنج شنبه 23 آبان 1392 | 20:26 | نویسنده : امیرحسین.........مدیر |
ستاره اسپانیایی می داند که در میان 11 بازیکن برتر مدنظر سرمربی تیمش جایی ندارد


سسک فابرگاس ستاره اسپانیایی باشگاه بارسلونا در بازی تیمش مقابل رئال بتیس در ورزشگاه بنیتو ویامارین به میدان رفت و موفق شد تا 2گل از 4 گل بارسا را به ثمر برساند.


البته او نیز بازی را بازانو درد به پایان برد و هنوز مشخص نیست که مصدومیت او تا چه حد جدی است.در پایان بازی او با اشاره به نمایش خوبی که در این مسابقه به اجرا گذاشت گفت: 
« یکشنبه این فرصت دراختیارم قرار گرفت که بگویم که من هم اینجا هستم. می دانم که سرمربی تیم ترکیب اصلی تیم را در ذهنش مشخص شده دارد و من در این ترکیب یازده نفره جایی ندارم.»
سسک در ادامه گفت و گو با کانال پلوس گفت:« من بازی خوبی را مقابل سلتا انجام دادم  و بعد از آن تقریبا دو روز بازی نکردم و این خیلی سخت است. می خواستم در بازی یکشنبه مقابل بتیس دوباره خودم را نشان دهم و بگویم که من اینجا هستم تا این اتفاق مجددا تکرار نشود.
 او در گفتگوی دیگری که درمیکسد زون با خبرنگاران داشت، در مورد مصدومیتش در پایان بازی گفت:« مصدومیت من جدی نیست و تنها درد و ناراحتی کوچکی است. من قبلا دراین ناحیه مصدومیت سخت و مهمی را پشت سرگذاشته بودم . ولی در جریان بازی یکشنبه ترجیح دادم تا در زمین بمانم. از بازی با میلان کمی درد را باخودم داشتم و از آن بازی تا روز یکشنبه، کاملا راحت نبودم.»
فابرگاس درمورد تغییر سبک بازی تیمش گفت:« قبلا پاسهای بیشتری می دادیم ولی الان می توانیم در پاسهایمان صرفه جویی کنیم و این بهتر هم هست. بازی کردن در خانه بتیس کار سختی است و ما با پیروزی میدان را ترک کردیم.» بخش پایانی صحبت های اودرمورد مصدومیت لیونل مسی است:« او باید هرزمان که نیاز است از میادین دور بماند .مسی به این استراحت نیاز دارد تا بتواند برگردد. درمورد خودمن هم اتفاق مشابهی رخ داده بود و این خیلی سخت است. فکر می کنی که حالت خوب است، ولی واقعیت چیز دیگری است. من خیلی کلافه می شوم که شانس حضور دربرخی بازیها را از دست می دهم ولی می دانم که در بارسلونا هستم و باید به رشد و پیشرفت ادامه دهم.من هم چنین مصدومیتی را پشت سرگذاشتم   و تا یک سال و نیم نتوانسته بودم که به اوج برگردم . مسی باید مدتی متوقف باشد . چون اگر این طور نباشد، نمی تواند خوب بهبود یابد.



تاريخ : پنج شنبه 23 آبان 1392 | 20:26 | نویسنده : امیرحسین.........مدیر |
زیباترین گل‌های سال؛ خبری از مسی و رونالدو نیست


نیمار: برزیل - ژاپن 

در اولین بازی از جام کنفدراسیون گذشته در همان ابتدای کار بازیکن بارسلونا که به تازگی هم با آن تیم به توافق رسیده بود توپ را در گوشه ی دروازه ژاپن قرار داد تا برزیل با قدمی محکم آن جام را بالای سر ببرد.

بارسا نیوز

زلاتان :سوئد - انگلیس

در بازی بین دو تیم انگلیس و سوئد ضربه قیچی برگردون زلاتان از فاصله ۳۰ یاردی به تور دروازه جو هارت چسبید تا این گل جزو ۱۰ گل برتر سال ۲۰۱۳ قرار بگیرد.

امانوئل لودوئناپاچاکوا - تایگرس

در لیگ مکزیک هافبک تیم پانوچوا با حرکت بدن نشان داد که می‌خواهد توپ را به دروازبان واگذار کند اما با چرخش و دریبل زدن بازیکن حریف توپ را از زمین خودی با ضربه چیپ وارد دروازه حریف کرد تا نتیجه ۲-۱ شود.

پاناجیوتیس کونهناپولی - بولونیا

در بازی بین دو تیم ناپولی و بولونیا , تیم بولونیا در حالی که تا دقیقه ۸۶ ۲-۱ از حریف خود عقب بود ضربه قیچی برگردون و محکم این هافبک یونانی کار را به تساوی کشاند

پیتر انکرسن : اسبیرگ - AGF

پیتر انکرسن توپی را که در گوشه محوطه جریمه حریف به او پاس داده شده بود را با سینه کنترل و از زاویه بسته به سمت دروازه شلیک کرد تا یکی از زیباترین گل های امسال را ثمر برساند.

آنتونیو دی‌ناتاله :‌ اودینزه - کیه‌وو

در سری A  ایتالیا پاس قطری ۳۰ متری را که برای دی‌ناتلاله فرستاده بودند را بدون مکس و ضربه روی پا در دروازه حریف قرار داد.

لیزا دی‌وانا : اسکای بلو - بوستون بریکرز

اما امسال یک گل از فوتبال بانوان هم این شانس را دارد تا این جایزه مهم را دریافت کند. باز هم یک ضربه قیچی دیگر در این لیست ولی این بار درمسابقات لیگ فوتبال ملی زنان که در آمریکا برگزار می‌شود.

نمانیا ماتیچ :‌ بنفیکا - پورتو

در لیگ پرتغال در یکی از مهم ترین مسابقات تیم بنفیکا از روی کرنری که کوتاه کار کرده بودند با ۳ پاس یکی از زیباترین گل های ۲۰۱۳ را رقم زدند شوت رو پا و مهار نشدنیه ماتیچ از پشت محوطه جریمه وارد دروازه پورتو شد.

خوان مانوئل اولیور : نایوتیکو - اسپورت رسیفه

در سری مسابقات کوپا سودامریکانا که در جنوب قاره آمریکا برگزار می‌شود در بازی این دو تیم اولیور پاس کاری خوب تیمی را با یک شوت سر ضرب رو پا به گوشه دروازه فرستاد تا یاران نایوتیکو همگی در این گل زیبا سهیم باشند.

لوییسا نسیب : لیون - سن اتین

در لیگ زنان فرانسه نسیب توپی را کنترل کرد  و تا میانه میدان دریبل زنی کرد و از همان جا توپ را به گوشه دروازه سن اتین فرستاد.



تاريخ : پنج شنبه 23 آبان 1392 | 20:25 | نویسنده : امیرحسین.........مدیر |


رونالدو بهترین بازیکن دنیاست.


    آیا منتظر رویارؤیی با ایبراهیموویچ هستید؟ "من به همراه رئال مادرید در طول پیش فصل مقابل او قرار گرفته ام و باید بگویم که بازیکن بزرگی است. مهم ترین مسئله برای ما این است که همه مان می دانیم چه باید بکنیم؛ ما باید هوشیار باشیم و تمرکز کنیم و مثل یک تیم بازی کنیم."

    از نظر شما، کدامیک بازیکن بهتری است: کریستیانو یا ایبرا؟ "هر دو آنها بازیکنان بزرگی هستند اما کاری که کریستیانو انجام می دهد فراتر از مقایسه است. او قابلیت های باورنکردنی دارد و بهترین بازیکن این سیاره است. همانطور که گفتم، در حال حاضر شما نمی توانید او را با کسی مقایسه کنید."

    آیا پرتغال می توانست از حضور در پلی آف جلوگیری کند؟ "احتمالاً، اما ما کار می کنیم تا به عنوان یک تیم پیشرفت کنیم؛ حالا ما باید تنها به این 2 مسابقه فکر کنیم. باید باور داشته باشیم که می توانیم به جام جهانی صعود کنیم اما برای رسیدن به این هدف نیاز به هوشمندی داریم."

    پرتغال در سال های قبلی تجربه حضور در پلی آف را داشته است... "با اینکه این بار شرایط متفاوت است، اما این کمی به ما مزیت می دهد. به عنوان تیم، ما متفاوت هستیم؛ بازیکن متفاوتی نسبت به قبل داریم- بازیکنان جوان تر. باید سطح خود را تا حد نیاز بالا ببریم."

    آیا حالا که موضوع قراردادتان با مادرید روند مناسبی طی می کند احساس بهتری دارید؟ "من هنوز قراردادم با رئال مادرید را بهبود نبخشیده ام. 2 یا 3 سال پیش با باشگاه به توافقاتی رسیدم اما قرارداد هنوز همان است."

    آیا پرتغال را در دیدار پلی آف مدعی می دانید؟ "به نظر من 50 - 50 است. من هیچ یک از دو طرف را مدعی نمی دانم."

    برداشت شما از اظهارات بلاتر نسبت به کریستیانو چه بود؟ "ما این را می دانستیم، اصلاً طبیعی نیست که او پس از 7 یا 8 بار حضور در جمع نامزدهای دریافت توپ طلا تنها 1 بار برنده آن شده باشد. این تنها نشان می دهد که اتفاقات عجیب زیادی در فوتبال رخ می دهد. آنچه که برای کریستیانو اتفاق افتاده است عادلانه نیست؛ من امیدوارم او توپ طلا را ببرد. اظهارات بلاتر واقعاً چشم بسیاری از مردم را باز کرده است."

    آیا به نظرتان این موضوع می تواند علیه پرتغال هم باشد؟ "قبل از اینکه مرحله گروهی تمام شود، کریستیانو گفت که امیدوار است در مرحله پلی آف با فرانسه روبرو نشویم. قرعه ما به سوئد خورد و مهم است که تنها روی این دو مسابقه تمرکز کنیم و نگران مسائل دیگر نباشیم."

 



تاريخ : پنج شنبه 23 آبان 1392 | 1:33 | نویسنده : |


راموس اعلام کرد که برای اولین بار صاحب فرزند خواهد شد ...


    به گزارش AS، سرجیو راموس، مدافع ملی‌ پوش باشگاه رئال مادرید از طریق توئیتر اعلام کرد که برای اولین بار صاحب فرزند خواهد شد. این بازیکن آندلسی و نامزدش پیلار ربیو، که مجری یکی‌ از شبکه‌های اسپانیایی است در این وبسایت اجتماعی نوشت: "می‌‌خواهیم این لحظه مهم از زندگی‌ خود که سبب شادی ما شده است را با شما به اشتراک بگذاریم. ما به زودی صاحب فرزند خواهیم شد."

 



تاريخ : چهار شنبه 22 آبان 1392 | 23:10 | نویسنده : |


بازی کردن در کنار رونالدو لذت بخش است.


    بیل به خبرنگاران گفت: "کریس فوق العاده است. او هر هفته هت تریک می کند. بازی کردن در کنار او بسیار لذت بخش است."

    او همچنین به حریفان هشدار داد که در هفته های پیش رو باید در انتظار نمایش های بهتری از او باشند. "هنوز بهترین بازی هایم را ارائه ندادم. من تمرینات پیش فصلم را به تازگی پشت سر گذاشتم و هنوز باید در انتظار نمایش های بهتری باشید. اکنون می توانم گل های بیشترس بزنم و به تیم کمک تا به موفقیت های بیشتری برسد. برای رسیدن به آمادگی 100 درصد تنها به زمان نیاز است. اکنون همه می توانند ببینند که من چه کارهایی می توانم انجام بدهم. نیاز دارم تا به کار کردن ادامه بدهم و امیدوارم بتوانم گل های بیشتری برای تیم به ثمر برسانم."

 



تاريخ : چهار شنبه 22 آبان 1392 | 23:4 | نویسنده : |


با وجود رونالدو، پرتغال مدعی پیروزی است.


    او به Gazzetta dello Sport گفت: "پرتغال تاکنون بسیار خوب عمل کرده است و تیم خوبی دارد. آنها چند بازیکن فوق العاده مانند کریستیانو دارند، و البته مدعی پیروزی هستند. بازی سختی برای ما خواهد بود؛ صعود کردن به جام جهانی سخت خواهد بود."

    او در ادامه اظهار داشت که از ماندن در پایتخت فرانسه خوشحال است: "نمی دانم در ژوئن چه اتفاقی خواهد افتاد؛ من با رئیس باشگاه ملاقات کردم و او به من گفت که مهمترین بخش پروژه پاریسن ژرمن هستم. شنیدن این حرف خوشایند بود و نمی توانستم در پاریس از این خوشحال تر باشم. ما تیم بزرگی داریم. در واقع، ما در حال تبدیل شدن به یک تیم بزرگ هستیم. اگر می خواهید در رده های بالا کنار بهترین ها باشید، باید عناوینی را فتح کنید." 

 



تاريخ : چهار شنبه 22 آبان 1392 | 11:3 | نویسنده : |


رئال مادرید قرارداد په په و کوئنترائو را تمدید خواهد کرد ...


    به گزارش AS، رئال مادرید در سال ۲۰۱۱ قرارداد په په را تمدید کرد. کوئنترائو هم احتمالاً تا ۲۰۱۷ تمدید خواهد کرد. په په از بازیکنانی است که محبوب فلورنتینو پرز است؛ این مدافع پرتغالی همچنین در ترکیب تیم کارلو آنچلوتی هم به خوبی‌ جا افتاده است.

    رقم دقیق قرارداد‌ها اعلام نشده اما هر دو این بازیکنان شاهد افزایش دستمزد خود خواهند بود که این اتفاق پس از تمدید قرارداد رونالدو و خرید گرث بیل صورت می‌‌گیرد. رئال مادرید قرارداد کوئنترائو که شانس رفتنش زیاد بود را تمدید می‌‌کند اما هنوز خبری از تمدید قرارداد ژابی آلونسو که در آخر این فصل قراردادش با باشگاه به اتمام می‌‌رسد، نیست.

 



تاريخ : سه شنبه 21 آبان 1392 | 21:41 | نویسنده : |


84% کاربران معتقداند رونالدو شایسته دریافت جایزه است.


    کریستیانو رونالدو با دریافت 84% آراء اول شد، لیونل مسی با 8% دوم، فرانک ریبری با 6% رأی سوم و 3% آراء هم به سایر بازیکنان تعلق گرفت.

    در این نظر سنجی، در مجموع 8,770 نفر به ستاره پرتغالی رأی دادند و مسی تنها 840 رأی دریافت کرد. مشکل این نظر سنجی ها این است که تقریباً هیچ کس کل سال را در نظر نمی گیرد و تنها با تصویری از چند هفته یا چند ماه اخیر اقدام به رأی دادن می کنند. شاید ریبری به خاطر عملکرد فوق العاده اش در 9 ماه اول سال شایستگی بیشتری برای دریافت این جایزه داشته باشد، و مسی هم می تواند با اختلافی نزدیک تر در رتبه های بعدی قرار بگیرد!

    اما کریستیانو قطعاً با عملکردی شگفت انگیز سال را به پایان می رساند و بار دیگر خاص بودن خود را اثبات می کند. از طرفی دیگر، زلاتان ایبراهیموویچ نیز در بین کاندیدها حضور دارد، از این رو، روزنامه Expressen Sport نظرسنجی بین ستاره سوئدی و ستاره پرتغالی ترتیب داده است، که کریستیانو رونالدو با دریافت 56.1% آراء، در مقابل 43.9% زلاتان، پیروز شده است.

 



تاريخ : سه شنبه 21 آبان 1392 | 21:39 | نویسنده : |

رونالدو حرفه ای ترین بازیکن دنیای فوتبال است ...


    مورینیو و رونالدو در دوران همکاری در رئال به یک قهرمانی در لالیگا و یک کوپا دل ری رسیدند اما رونالدو یکی از بازیکنانی بود که در آخرین روزهای حضور آقای خاص در برنابئو با او مشکل پیدا کرد.

    مورینیو در تابستان همچنین در مصاحبه ای اعلام کرد که رونالدوی برزیلی، رونالدوی واقعی است تا رابطه اش با هموطنش بیش از پیش تیره شود اما در آستانه دیدار حساس تیم ملی پرتغال مقابل سوئد در مقدماتی جام جهانی، مورینیو در گفتگو با فرانس فوتبال گفت: "در دنیای فوتبال، بازیکنی حرفه ای تر از رونالدو وجود ندارد. او واقعا بازیکن متفاوتی است. بودن در یک باشگاه با کریس رونالدو، بهترین اتفاقی بود که برای من رخ داد. چرا؟ زیرا اگر به او اجازه می دادم جلوتر از من حرکت کند، همه دور او جمع می شدند و من بدون مشکل می توانستم از بین جمعیت عبور کنم."

 



تاريخ : سه شنبه 21 آبان 1392 | 21:30 | نویسنده : |


رونالدو می تواند هرساله برنده توپ طلا باشد.


    *درگفتگو با رادیو مارکا گفته بودید که فلورنتینو پرس دلیل و عامل نیمکت نشینی شما در رئال بوده.اآیا این را تائید می کنید؟ این اتفاق برای فرد دیگری هم رخ داده؟ "من دراین باره حرفم را زدم. حالا دیگر گذشته و باید ورق را برگرداند. من فکر می کردم که این طور است. باید رو به آینده نگاه کرد و بیش از این عقب را نگاه نکرد. درمورد سایرین نمی توانم حرف بزنم. چون به زندگی من مرتبط نیست. من آنچه حس می کردم را برزبان آوردم و آنچه می دانستم را گفتم. درمورد بقیه حرفی ندارم که بزنم."

    *با شناختی که از فلورنتینو داری، فکر می کنی که هنوز هم روی تعیین ترکیب اصلی تیم تاثیرگذار است؟ "نمی دانم. این حرفها مربوط به گذشته است. من درمورد خودم، تجربه خودم و آنچه دیده ام حرف زدم. من برای او به عنوان رئیس باشگاه احترام زیادی قائلم و برایش بهترین ها را آرزو می کنم. هرکسی مسئول کارهایی که انجام می دهد است و من هم مسئول حرفهای خودم و رفتارهای خودم هستم."

    *فکر می کنی که چه کسی برنده توپ طلا می شود؟ "همیشه دراین باره بحث های زیادی مطرح می شود. هر ساله همین طور است. نمی دانم که ارزشهایی که در آرا تاثیرگذار است، چه چیزهایی هستند. من این افتخار و شانس را داشته ام که این جایزه را فتح کنم. ولی سخت است بخواهیم بگوئیم که برنده این جایزه کریستیانو است، مسی یا ریبری. چون ریبری تمام جوایز ممکن را فتح کرده . من قرار نیست که رای بدهم و این مشکل را ندارم."

    *نظری ندارید؟ "چه می خواهید که به شما بگویم؟"

    *کریستیانو توپ طلا را می برد؟ "من فکر می کنم که او همیشه می تواند به خاطر کیفیت فوتبالی اش توپ طلا را ببرد. این را به خاطرعملکرد او در تمام بازیها می گویم ولی من دراین باره تصمیم گیری نمی کنم. نظر من درمقایسه با کسانی که دراین باره تصمیم گیری می کنند، کمترین اهمیت را دارد. اگر از من بپرسید، می گویم که به نظر من او می تواند این جایزه را ببرد. قطعا می تواند. همیشه و هرساله هم می تواند."

    *نظرت درمورد صحبت های بلاتر چیست؟ "این انقلاب خیلی بزرگی بود و فقط بعد منفی اش دیده شد. هیچ کسی دراین باره صحبت نکرد که رئیس فیفا گفت که رونالدو بهترین بازیکن دنیاست. کمی بستگی به شرایط دارد. او دریک دانشگاه بود و درکمال خونسدری حرف می زد.فکر می کنم که او به عنوان رئیس فیفا باید بیشتر مراقب صحبت هایش باشد ولی او هم هیچ تردیدی ندارد که رونالدو یک ارزش افزوده در دنیای فوتبال دارد. بیش از حد به این ماجرا پرداخته شده. بلاتر هم می داند که کریستیانو یکی از بهترین هاست و هیچ تردیدی دراین باره وجود ندارد."

    *نظرتان در مورد بازی پلی آف پرتغال مقابل سوئد چیست؟ "به عنوان یک پرتغالی امیدوارم که تیم ملی کشورم بتواند در جام جهانی حضور یابد. این بازی پلی آف سختی مقابل تیمی است که کیفیت بالایی دارد و همیشه برای ما مشکل ساز می شود."

    *نظرتان درمورد ملیت برخی بازیکنان از جمله دیگو کاستا چیست؟ "من در یک دنیای بین المللی زندگی می کنم و قانونی است که اجازه می دهد که این اتفاق بیفتد. بعید می دانم که این سورپرایز خاصی باشد و مشکل خاصی دراین راستا درمیان باشد."

 



تاريخ : سه شنبه 21 آبان 1392 | 21:25 | نویسنده : |

تيتر روزنامه هاي آس و ماركا
ماركا
http://img.kiosko.net/2013/11/12/es/marca.200.jpg
لياقتش را داري
دلايل رسيدن كريستيانو به توپ طلا مشخص تر مي شود
هيچ بازيكني روند و آمار او را در سال 2013 نداشته است
اين جايزه به افراد مي رسد و نه تيمها
ريبري به خاطر جامهايش در بنگاه هاي شرط بندي شانس بيشتري دارد

آس
http://img.kiosko.net/2013/11/12/es/as.200.jpg
دو ماه بدون مسي
اين تابستان 122333 كيلومتر به خاطر مسائل شخصي در سفر بود و پيش فصل بارسا را پيچانده بود
انگليسي ها توپ طلا را به كريستيانو مي دهند 
نظرسنجي اسكاي : 84 درصد آرا براي بازيكن پرتغالي و 8 درصد براي مسي



تاريخ : سه شنبه 21 آبان 1392 | 18:0 | نویسنده : امیرحسین.........مدیر |

 

AS

فرياد در برنابئو

"كريستيانو ، توپ طلا "

هت تريك ستاره در گلباران مقابل سوسيه داد

در لاليگا 16 گل زده ، در كل فصل 24 تا ، در سال ميلادي 62 تا و در 216 بازي در رئال 225 تا

 


 

MARCA

كريستيانوي جهاني

ليدر يك رئال مادري دعالي بود و با سه گل نشان داد كه تاثيرگذار ترين بازيكن حال حاضر دنياست

شب خوشحال برنابئو كه پاداش تلاش بنزما را با تشويق داد

بنزما ، مودريچ و خديرا تعادل را براي رئال ايجاد كردند

 



تاريخ : یک شنبه 19 آبان 1392 | 19:13 | نویسنده : |

 


رونالدو خاص و استثنایی است.


    واران به خبرنگاران گفت: "کریس خاص و استثنایی است. او در هر دیدار بهترین بازی اش را به نمایش می گذارد. نیمه اول، در دفاع و حمله خیلی خوب بودیم. ما به خاطر شیوه بازی احساس غرور می کنیم. ما همیشه تلاش می کنیم تا مانند نیمه اول این دیدار بازی کنیم. ما در حال بهتر کردن سبک بازی مان هستیم و باید هر روز به سختی به کارمان ادامه بدهیم."

    رونالدو در 13 بازی این فصل لالیگا، 16 گل برای رئال به ثمر رساند  در حال حاضر بهترین گلزن لالیگا است. امیلیانو بوتراگنیو، مدیر روابط سازمانی رئال هم با تحسین این بازیکن، گفت: "ما در هر دیدار به این فکر می کنیم که چقدر خوش شانس هستیم که بازیکنی مانند رونالدو در اختیار داریم. او یک ستاره جهانی است. ما باید از بازی های او لذت ببریم. او از بودن در اینجا راضی است و من مطمئنم می توانیم با او به موفقیت های زیادی برسیم. ما به انجام بازی های فوق العاده نزدیک می شویم و بازی به بازی در حال پیشرفت هستیم."

 



تاريخ : یک شنبه 19 آبان 1392 | 19:1 | نویسنده : |


رونالدو شایسته توپ طلاست.


    *بازی‌ پرسپولیس - استقلال را می‌شود با بازی بزرگی مثل ال‌کلاسیکو مقایسه کرد؟ "در همه‌جای دنیا بازی‌های حساسی تحت عنوان ال‌کلاسیکو وجود دارد. در آرژانتین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورز را داریم و در هر کشوری چنین بازی‌هایی هست اینگونه بازی‌ها از نظر رقابت و شور و هیجان برای تماشاگران واقعاً مهم هستند، آنها در چنین بازی‌هایی دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنند."

    *نظرتان درباره کارلوس کروش چیست؟ "او مربی من بود و در رئال مادرید تنها یک سال هدایت ما را برعهده داشت. رابطه‌ام با او عالی است. کروش عملکرد خیلی خوبی داشت. برکناری او کاملاً ناعادلانه بود و به آنچه شایستگی‌اش را داشت در رئال مادرید نرسید. ما تا ماه مارس فکر می‌کردیم که در پایان فصل هر سه جام را می‌بریم ولی در جام حذفی در فینال مغلوب زاراگوسا شدیم و بعد از آن بود که در طول دو ماه همه جام‌ها را از دست دادیم. از نظر شخصی سال ویژه‌ای برای من محسوب می‌شد و از نظر فوتبالی هم سال بزرگی بود. اما کارلوس در رئال بدشانس بود و نتوانست به جامی که شایستگی‌اش را داشت برسد و این فرصت را در اختیار او قرار نداند."

    *دلیل اصلی ناکامی شما در فصلی که کروش مربی رئال بود چه بود؟ "صادقانه بگویم که باخت در فینال جام حذفی کلید ناکامی ما در آن فصل بود. قبل از آن بازی در لالیگا با هفت امتیاز از والنسیا جلو بودیم و در لیگ قهرمانان اروپا هم خوب کار می‌کردیم ولی بعد از باخت در فینال جام حذفی از نظر روانی افت کردیم و ضربه شدیدی خوردیم. در لیگ قهرمانان اروپا به موناکو باختیم و این از نظر روانی کار تیم را تمام کرد و در لالیگا هم نتوانستیم به موفقیت‌مان ادامه داهیم. افت ما افت فیزیکی نبود و کاملاً روانی بود و در طول چند هفته چندین جام را از دست دادیم."

    *رئال دچار افت زیادی شده است و فصل را با فرازونشیب زیادی شروع کرده در این باره چه نظری دارید؟ "بعد از سه سال حضور مورینیو حالا سرمربی جدیدی روی کار آمده و با آمدن آنچلوتی خیلی چیزها تغییر کرده. آنها در تابستان بازیکنان جدید و زیادی خریده‌اند که از آن جمله می‌توان از ایسکو، دیارا و کارواخال که ستاره‌های آینده‌دار اسپانیایی هستند و البته گرت بیل نام برد. رئال تابستان پر از خریدی داشت و چندین خرید گران‌قیمت را که بیل سرترین آنها بود، از همین رو سرمربی تیم به زمان نیاز دارد. از سوی دیگر تنها تغییر بارسلونا خرید نیمار بود که به گروهی ملحق شد که چندین سال است در کنار هم کار می کنند. اما رئال امسال بازیکنان جدید زیادی دارد و با سیستم جدیدی هم کار می‌کند و از همین رو همه باید با هم تطبیق بیابند. این شروع بی‌ثبات هم به همین دلیل است و با گذشت زمان رئال خیلی بهتر می‌شود و حتی امسال هم می‌تواند قهرمان اسپانیا شود. نباید فراموش کرد که بارسا باید در مادرید بازی کند. هنوز تکلیف هیچ‌چیز روشن نشده و فاصله تنها 6 امتیاز است یعنی دو بازی و باید در نظر داشت که هنوز ماه دسامبر نشده."

    *چرا به ایران سفر کردید و نظرتان در مورد کشور ما... "سؤال خوبی پرسیدید. از نظر تاریخی ایران کشور باسابقه‌ای است. تمایل زیادی دارم تا پرسپولیس را بشناسم و با تاریخ ایران بیشتر آشنا شوم. ایران روز به روز در حال بهبود است. از نظر اقتصادی سطح بالایی دارد. از سوی دیگر من در خاورمیانه زندگی می‌کنم و به اینجا خیلی نزدیک هستم. مسئولان فدراسیون ایران برخورد خیلی خوبی با من داشتند و من را دعوت کردند تا بیشتر از ایران شناخت پیدا کنم و بتوانیم فوتبال ایران و اسپانیا را بیشتر به هم نزدیک کنیم. من کارلوس کروش را دیدم ولی در آینده بیشتر همدیگر را خواهیم دید."

    *نظرتان درمورد برگزاری یک بازی دوستانه میان تیم ملی ایران و اسپانیا یا رئال مادرید در ورزشگاه آزادی چیست؟ "برای من افتخار بزرگی است که رئال مادرید یا تیم ملی اسپانیا به ایران سفر کند. این بازی دوستانه می تواند بازی بی نظیری باشد. این را به خاطر عشق به فوتبال درایران می گویم. قطعا 100 هزار نفر در ورزشگاه آزادی دیوانه وار به تماشای بازی خواهند نشست. اگر بخواهم صادقانه بگویم، کار سختی خواهد بود ولی دست کم باید برای تحقق آن تلاش کرد. بیشتر مشکل، بحث اقتصادی است. بعید است که این اتفاق رخ دهد ولی باید واقع بین بود. چون تیم ملی اسپانیا برای برگزاری یک بازی دوستانه مبالغ هنگفتی را طلب می کند و این درخواست های مالی کار را سخت می کند. دراین میان کشورهای زیادی هستند که حاضرند چنین پولی را پرداخت کنند. شاید تلاش برای یافتن یک اسپانسر مناسب، بهترین راه حل باشد و به نظر من باید برای تحقق این خواسته تلاش کرد."

    *با شنیدن عبارت «کله خوک» چه چیزی به ذهنتان می آید؟ چه کلمه ای سرزبانتان می آید؟ عجیب.خیلی عجیب بود. دیدن یک کله خوک در ورزشگاه خیلی عجیب بود. البته در ورزشگاه همه چیز به داخل زمین پرتاب می کنند.. بطری و هرچیزی که فکرش را بکنید. بگذارید آن صحنه را برایتان توصیف کنم. من معمولا پشت سرفیگو بازی می کردم. یک ضربه کرنر به نفع رئال قرار بود زده شود و قرار بود که کرنر را کوتاه ارسال کنیم. آن بازی، اولین بازگشت فیگو به نوکمپ بود و هواداران می خواستند از اوانتقام گرفته و اذیتش کنند. بازی مملو از هیجان بود... در آن لحظات یک بطری مشروبات الکلی و یک چاقو هم به سمت زمین پرتاب شد...اما ناگهان دیدیم که از آن سمت زمین و از روبرو شیئی به سمت ما پرتاب شده...فیگو دید که یک کله خوک است و گفت:« نمی توانم باور کنم....پس بدنش کو؟» اما آن شیء یک کله خوک واقعی بود و مصنوعی نبود.. بعد از آن اتفاق در رختکن کلی به این اتفاق می خندیدیم.

    *پرتاب کله خوک باعث نشد که تصویر ذهنی تان نسبت به هواداران بارسا تغییر کند؟ "نه. ببینید، خوبی رقابت موجود میان رئال و بارسلونا این است که هیچ وقت شاهد خشونت نیستیم. یعنی خشونت واقعی نمی بینیم. این یک عشق و رقابت خیلی واقعی و عمیق و شاید حتی بتوان گفت سیاسی است که کشور را به دو نیم تقسیم می کند. هیچ کلمه منفی ای برای توصیف ذهنیتم نسبت به هواداران بارسا در ذهن ندارم. هواداران احمق در بین هواداران تمام تیم ها هستند. نمی توان از روی رفتار یک، 2 یا 3 نفر درمورد یک مجموعه و گروه بزرگ قضاوت کرد."

    *آیا از بارسا پیشنهاد ی داشتید؟ "و اگر نه، درصورت دریافت پیشنهادی از بارسا به این تیم می رفتید؟ من در سال 1999 به رئال مادرید پیوستم و در آن زمان، از رئال و بارسا و از چند تیم انگلیسی و ایتالیایی پیشنهاد داشتم. ولی بعد از پیوستن به رئال مطمئن بودم که هیچ وقت به بارسلونا نمی روم."

    *توپ طلا را به چه کسی می دهید؟ مسی؟ رونالدو یا ریبری؟ "اگر بخواهم صادقانه جواب بدهم، با بررسی اوضاع در 9 ماه اخیر می بینیم که مسی خیلی مصدومیت های متعددی داشته و در اوج همیشگی اش نبوده. او بازیکن خارق العاده ای است و البته رونالدو هم همین طور. کریس گلهای زیادی زده که این آمار قابل سبقت گرفتن نیست.ازهمین رو من طرفدار رونالدو هستم. باید گفت که ریبری در سطح این دو تا نیست و مسی و رونالدو یک سطح بالاتر از تمام بازیکنان دنیا هستند. البته باید گفت که ریبری امسال عالی بوده وهمه جامهای ممکن را با بایرن مونیخ برده،هرچند که تیم ملی فرانسه در طول امسال چندان درخشان نیست و امسال رقیب بزرگی برای مسی و رونالدو خواهد بود. رونالدو برعکس ریبری، جام خاصی نبرده و این امتیازی منفی برای اوست.می توان گفت که رونالدو با نمایش های فردی برنده است و ریبری در عرصه گروهی.فکر می کنم رونالدو شایسته کسب توپ طلاست."

    *حالا نظرتان را در مورد این افراد در یک جمله بگوئید:

    *رائول گونسالس: "اول از همه یک دوست است که سالهای زیادی کنارش بودم. مهمترین بازیکن تاریخ سالهای اخیر در رئال."

    *مارادونا و امکان سفر به ایران: "احتمال سفر مارادونا به ایران محتمل تر از رائول است. رائول در قطر زندگی می کند و البته ما لحظات زیادی را درکنار هم سپری کرده ایم.ولی هیچ چیز مشخص نیست."

    *رونالدوی برزیلی: "او بهترین مهاجمی است که درطول زندگی ام کنارش بازی کرده ام."

    *زیدان: "با کیفیت ترین و شیک ترین بازیکنی که کنارش بوده ام."

    *کارلوس کروش: "او سرمربی ای بود که در رئال مادرید به آنچه سزاوارش بود نرسید. او شایستگی فتح جامهای قهرمانی متعددی با رئال را داشت که این اتفاق نیفتاد. کروش در رئال بدشانس بود."

    *گرت بیل: "او گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال است و باید با شرایط لالیگا وفق پیدا کند."

    *بهترین خاطره تان از بازی های ال کلاسیکو چیست؟ "برد 0-2 در مقابل بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نوکمپ و در سال 2002."

    *رئال پرافتخارترین تیم تاریخ رقابتهای اروپایی است و 9 قهرمانی کسب کرده ولی آنها چندین سال است که دررویای کسب دهمین قهرمانی اروپایی هستند. آیا می توانند این آرزو را محقق کنند؟ "بله. رئال می تواند قهرمان اروپا شود . آنها بهترین بازیکنان دنیا را دارند. باید به مردم یادآوری کرد که وقتی رئال در سال 1998 قهرمان اروپا شد، 32 سال بود که قهرمان اروپا نشده بود ومردم این را فراموش کرده اند. ما سه جام اروپایی را در عرض 5 سال بردیم. در سالهای 1998، 2000 و2002. الان 11 سال است که رئال قهرمان اروپا نشده ولی آنها به زودی برمی گردند. لیگ قهرمانان اروپا تورنمنت ویژه ای است،سخت ترین تورنمنت دنیاست وبهترین بازیکنان اروپایی در آن تورنمنت حضور دارند. ما پادشاه رقابتهای اروپایی هستیم و این تورنمنت بزرگترین تورنمنت برای رئال مادرید است و دوست داریم که در این رقابتها به قهرمانی برسیم."

    *سوال آخر؛ نظرتان درمورد تیم ملی اسپانیا چیست؟ آیا شاگردان دل بوسکه می توانند در جام جهانی 2014 نیز به قهرمانی برسند؟ "باید توجه داشت که تیم ملی اسپانیا 3 تا جام قهرمانی متوالی فتح کرده؛ یورو2008، جام جهانی 2010 و یورو2012. قهرمانی در جام جهانی برزیل خیلی سخت است. بازیکنان تیم ملی بازیهای زیادی پیش رو دارند و فشار زیادی روی تیم است . قهرمانی در این جام جهانی سخت تر از سال 2010 است. چون فشار روی بازیکنان اسپانیا بیشتر است و بازیکنان از نظر روانی و فیزیکی خسته تر هستند.بازیکنان چندین سال است که بازیهای زیادی انجام می دهند و تیم های زیادی هستند که عطش فراوانی برای قهرمانی در جام جهانی و انتقام گرفتن از اسپانیا دارند.باید بگویم که در جام جهانی برزیل چه قهرمان بشویم و چه نه، از بازیهای تیم ملی اسپانیا لذت خواهیم برد که این برای ما خیلی مهم است. از تماشای بازیهای بازیکنان آینده داری که به تیم ملی می آیند و قطعا در آینده تغییرات زیادی را خواهیم دید. بازیکنانی مثل تیاگو،اییارامندی و ایسکو که آینده درخشانی خواهند داشت وآینده درخشانی را برای اسپانیا رقم خواهند زد."

 



تاريخ : یک شنبه 19 آبان 1392 | 14:29 | نویسنده : |


پلاکاردهایی درحمایت از کاسیاس دربرنابئو ...


    دیشب رئال مادرید در دیداری خانگی میزبان رئال سوسیداد بود و با درخشش و هت تریک کریس رونالدو موفق شد تا با نتیجه 1-5 از سد این تیم عبور کند. در جریان این بازی تعدادی از هواداران باشگاه رئال مادرید با در دست داشتن پلاکاردهایی حمایتشان را از ایکر کاسیاس ابراز کردند.

    روی یکی از این پلاکاردها نوشته بود:«کاسیاس در ترکیب اصلی» و بدین ترتیب هواداران خواسته قلبی شان را مطرح نمودند.این درحالی است که مدتهاست که کارلو آنچلوتی تصمیمش را اعلام کرده و یادآوری نموده که کاسیاس دروازه بان رئال در بازیهای اروپایی است و دیگو لوپس در لالیگا از دروازه رئال دفاع می کند.

    درجریان بازی دیشب کاسیاس تنها بازیکنی نبود که مورد لطف هواداران تیمش قرار گرفت. هواداران رئال دائما نام ایسکو را نیز فریاد می زدند و خواهان ورود او به زمین بودند و آنچلوتی در یک ربع پایانی بازی، ایسکو رادر ترکیب تیمش قرار داد.

 

 



تاريخ : یک شنبه 19 آبان 1392 | 14:26 | نویسنده : |


خصوصی با رونالدو دیدار می کنم ...


    بلاتر در پاسخ به سوالی درمورد مشکل به وجود آمده برسر اینکه او رونالدو را فرمانده نامیده نیز گفت: "من هیچ مشکلی با رونالدو ندارم. در سالن اهدای جایزه برترین های سال و توپ طلا با رونالدو دیدار خواهم کرد." بلاتر امیدوار است که در جریان این مراسم بتواند در خلوت و به تنهایی با رونالدو دیدار کند.

    رئیس سوئیسی فیفا در ادامه یادآوری کرد که امسال مراسم اهدای توپ طلا متفاوت با سالهای قبل خواهد بود و برای اولین بار پنج فینالیست را در لیست نهایی خواهیم دید. تا پیش از این و در سالهای گذشته نام سه نامزد نهایی برای حضور در مراسم سالیانه که دراوایل ژانویه برگزار می شود، اعلام می شد ولی امسال با تغییر این روند، 5 نامزد نهایی برای شرکت دراین مراسم به سوئیس سفر خواهند کرد.

    او در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به سوالی در مورد احتمال روی کار آمدن رئیس جدیدی در فیفا نیز صحبت کرده و گفت: "خیلی زود است که بخواهم تصمیمم را اعلام کنم ولی باید بگویم که کاندید شدن حق تمامی افراد است و دنیای فوتبال فقط از یک فرد خاص حمایت نمی کند."

 



تاريخ : یک شنبه 19 آبان 1392 | 14:23 | نویسنده : |


رونالدو بهترین بازیکن دنیاست ...


    عصر شنبه، ستاره پرتغالی 3 گل به ثمر رساند تا رئال مادرید با نتیجه 5 - 1 حریف خود را شکست دهد. در پایان بازی کارواخال به خبرنگاران گفت: "ما در نیمه اول یک بازی کامل ارائه کردیم. در نیمه دوم آنها فضا را برای ضد حمله، تنگ کردند. اما من فکر می کنم نتیجه عادلانه بود. ما از کاری که انجام داده ایم بسیار خوشحالیم."

    او در مورد رونالدو نیز گفت: "کریستیانو به مانند هر روز تمرین می کند و همیشه سخت کوش است. او همیشه در جایی است که باید باشد و به درستی توپ را به مقصد می رساند. برای من او بهترین بازیکن دنیاست."

 



تاريخ : یک شنبه 19 آبان 1392 | 14:16 | نویسنده : |


کریستیانو فرا زمینی است.


    کریستیانو: "او فراتر از این دنیا است. او خیلی راحت گلزنی می کند. پیدا کردن کلماتی برای توصیف او سخت است."

    بازی: "نیمه اول عالی بود. ما خوب و سریع بازی کردیم و با توپ های بلند و کوتاه به خوبی جریان بازی را تغییر می دادیم. در نیمه دوم و در شرایطی که 4 - 0 پیش بودیم، سرعت مان را کاهش دادیم و این طبیعی بود. ما مشکلی نداشتیم. در نیمه اول از لحاظ دفاعی خوب بودیم و کارواخال و آربلوا به خوبی نقش خود را ایفا کردند."

    خدیرا: "او به اندازه کافی برای بازی کردن در رئال مادرید خوب است. او به تیم کمک کرده است. هر 3 هافبک ما کنار هم بسیار خوب بودند."

    ترکیب اصلی: "این ترکیب بسیار خوب عمل کرد، اما روی نیمکت هم پر از بازیکنان بزرگی مانند دی ماریا و ایسکو است. و راموس که محروم بود. نمی توانم در مورد ترکیب اصلی صحبت کنم."

    ژابی آلونسو: "او کیفیت و تجربه ای که ما برای بازی تیم می خواستیم دارد. وجود او برای ما حیاتی است."

4-3-3 بهترین تاکتیک ممکن است؟ "یک تیم باید از مزیت کاراکتر تک تک بازیکنانی که دارد استفاده کند. یک مربی باید سیستمی را پیدا کند که در آن همه بازیکنان احساس راحتی کنند."

    آلونسو - خدیرا - مودریچ: "مهم است که تداوم داشته باشند، اما ایسکو و دی ماریا هم خوب عمل می کنند. این 3 بازیکن کاراکتر های متفاوتی دارند، هرچند ما با دیگر بازیکنان هم می توانیم خوب بازی کنیم."

    تعهد بازیکنان با وجود بازی های ملی پیش رو: "آنها روی این بازی تمرکز کرده بودند چرا که ما در جدول لالیگا عقب هستیم. حالا می توانند تیم های ملی شان را همراهی کنند و من هم برای آنها آرزوی موفقیت می کنم."

 



تاريخ : یک شنبه 19 آبان 1392 | 14:12 | نویسنده : |