نمی توانم تا شروع رسمی بازیها صبر کنم ...


    به گزارش گل، لوکا مودریچ به هواداران تیم ملی کروواسی اطمینان داده است که برای بازی اول تیمش در جام جهانی در برابر برزیل کاملاً آماده است. لوکا مودریچ خلاق و ایوان راکیتیچ دو بازیکن محوری در خط هافبک کروواسی نیکو کواچ هستند که  پیش از شروع تمرینات استراحت بیشتری نسبت به بقیه بازیکنان این تیم داشتند. لوکا که در این فصل توانست در کنار رئال مادرید فاتح کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا شود، اطمنان داده است که آمادگی مناسبی برای شروع بازیها دارد.

    مودریچ در همین رابطه به خبرنگاران گفت: "من احساس خوبی دارم، من در سلامتی به سر می برم و این اهمیت دارد که تمریناتم را به خوبی انجام داده ام. من بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان چند روزی استراحت کردم و این شانس را داشتم که ذهنم را بر روی تیم ملی متمرکز کنم، من آماده هستم، مشتاق هستم و نمی توانم تا شروع رسمی بازیها صبر کنم."

    مودریچ در ادامه افزود: "به صورت انفرادی، ما یک گام بزرگ رو به جلو برداشته ایم و میخواهیم ببینیم که در این تورنمنت تیم تا کجا پیشروی خواهد کرد، ما در یورو 2012 بسیار خوب بازی کردیم، فقط کمی دچار بدشانسی شدیم. بعد از آن در مرحله مقدماتی جام جهانی مشکلات زیادی داشتیم، ولی من فکر می کنم که در این جام جهانی ما می توانیم بسیار بهتر باشیم و به اولین هدف خودمان که صعود از گروه است دست پیدا کنیم."

 



تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | 11:33 | نویسنده : |


تصمیم کوستا مرا شگفت زده کرد اما باید به او احترام گذاشت ...


    می توانم اینجا یک اعتراف کنم؟ "البته."

    ببین، من دیروز با هیجان بسیار در مورد مصاحبه ای که قرار است بین من و شما انجام شود برای پسرم سخن گفتم، و او درک نمی‌کرد که چرا من اینقدر هیجان زده هستم. من مطمئن هستم او فکر می‌کرد اگر این مصاحبه با مسی یا رونالدو بود، هیجان انگیزتر می‌شد. چقدر او جدی است؟ و حق او چه جور تنبیه است؟ "نه، مرد. موقعیت بسیار آسانی است (با خنده). به او ویدیوهایی که من بازی کرده‌ام را نشان بده تا بتواند تصمیم بگیرد. اگر آن‌ها را نداری، با همکار من صحبت کن تا او برای تو DVDها را بفرستد."

    شما سه ساعت است که مصاحبه می‎‌کنید و هنوز بشاش هستید، چگونه اینکار را می‌کنید؟ "این کار من است و خسته کننده نیست. اگر می‌خواهی یک راز را به تو بگویم... من اینکار را فقط هر چهار سال یکبار انجام می‌دهم."

    همین الان که اینجا بودید به یک نسخه از مجله AS نگاه می‌کردید و در مورد ژاوی گفتید... "بله، او بازیکن اصلی است، او کسی است که ما می‌خواهیم در مورد او صحبت کنیم. من این را دوباره می‌گویم. ژاوی را دوست دارم. او عالی است. من بارسلونا را به خاطر ژاوی و همچنین مسی و اینیستا دوست دارم. آن‌ها مرا یاد زمانی که در سانتوس با زیتو، کوتینیو، په په و ... بودم می‌اندازند."

    عکس دیگو کوستا بر روی صفحه اصلی ما بود، یک برزیلی که برای اسپانیا بازی می‌کند. این شما را سوپرایز می‌کند؟ "این مرا سوپرایز می‌کند که بازیکنی در این اندازه، هیچوقت شانس بازی برای برزیل را، قبل از این، از دست نداده بود. و چیزی که اینجا اهمیت دارد این است که به تصمیم او احترام بگذاریم. او نیاز دارد جایی باشد که احساس راحتی می‌کند و این راحتی با اسپانیا است. او این شانس را داشت تا انتخاب کند چرا که دو ملیتی بود و تنها چیزی که من اکنون می‌خواهم این است که مقابل برزیل خوش شانس نباشد."

    چه چیزی دوست دارید در جام جهانی ببینید؟ "بارسا"

    آیا منظورتان اسپانیا است؟ "البته، اما چیزی که من می‌بینم این است که اسپانیا می‌خواهد شبیه بارسا بازی کند. بارسلونا تیمی است که پشت اسپانیا قرار دارد. در واقع، هشت بازیکن از بارسا در ترکیب هستند. آن‌ها سبک بازی خود را دارند. این تیمی است که مرا یاد بسیاری از تیم‌هایم می‌اندازد."

    دیگر دوست دارید چه ببینید؟ "بیش از همه، آلمان. آن‌ها خوب هستند. این دو تیم را می‌خواهم ببینم."

    آیا آرزو داشتید اکنون فوتبال بازی می‌کردید؟ "البته، همیشه اینگونه بوده است."

    هنگامی که بازی می‌کردید هم این آرزو را داشتید، یا زمانی که بازنشست شدید این اتفاق افتاد؟ "نه، من همیشه آرزوی فوتبال بازی کردن را داشته ام ولی، رویاها اکنون متفاوت هستند."

    چگونه؟ "ببینیند، وقتی بازی می‌کردم آرزوی این را داشتم که در زمین باشم و گل بزنم. همیشه به هم تیمی‌هایم می‌گفتم که چه کاری کنند، یا با کسی جر و بحث می‌کردم، همیشه خواستار توپ بودم."

    و اکنون؟ "اکنون خواب می‌بینم که در ماکارانا هستم و گل می‌زنم سپس از خواب بیدار می‌شوم. احمقانه است، نه؟"

    نه اصلاً. و بابت این روانکاوی ببخشید ولی، آیا گل هایی که به ثمر می‌رسانید (در رویاهایتان) گل‌هایی هستند که شما به ثمر نرسانده‌اید؟ "منظورتان چیست؟"

    مثلا در خواب از نیمه زمین گل می‌زنید یا ماژارکوویچ را دریبل می‌زنید و توپ را اینبار گل می‌کنید (اشاره به دریبل فوق‌العاده پله به دروازه بان اروگوئه و در پی آن گل نکردن دروازه خالی)... "نـه، آن توپ هنوز هم از کنار دروازه بیرون می‌رود." (با خنده)

    دلتان برای چه چیزی از فوتبال تنگ شده است؟ "چیزی که عوض شده است شیوه بازی است. اکنون همه چیز درباره بردن است و مردم فوتبال زیبا را فراموش کرده‌اند. بدترین چیز در مورد فوتبال تجاری شدن آن است. "

    بگذارید از این حرف بزنیم، شما زمانی که به طور شگفت انگیزی معروف شدید بسیار جوان بودید و نیمار اکنون مانند شماست. چه نصیحتی به او می‌کنید که راه خود را گم نکند؟ "من بسیار خوش شانس بودم چون، پدر من یک بازیکن فوتبال بود و او همه چیز را به من می‌گفت. و این هنگامی که در 17 سالگی در جام جهانی بازی می‌کردم بسیار به من کمک کرد. او از من حمایت بسیاری کرد و همیشه چیز برای من عادی پیش رفت.  معروفیت می‌تواند خطرناک باشد اما، خانواده بسیار مهم است ولی، اکنون مشکل دیگری است. مطبوعات و شبکه های اجتماعی. در دوران من این چیزها وجود نداشت اما اکنون، بازیکنان، هنرمند، مدل، نقاش و ... هستند و همه چیز را با هم انجام می‌دهند. این تفاوت بزرگ زمان ما بود."

    شما بچه بودید هنگامی که "ماراکونزا" اتفاق افتاد (شکست برزیل مقابل اروگوئه در سال 1950) و شما گفتید پدرتان گریه می‌کرد. چکونه خود را برای این جام جهانی آماده کرده اید؟ "ما در سال 1970 در مرحله 1/4 انتقام گرفتیم. زخم آن التیام پیدا کرد، با این وجود دوست دارم دوباره فینال را مقابل اروگوئه تکرار کنیم. این بازی می‌تواند به داستان پایان دهد."



تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | 11:25 | نویسنده : |

عواقب سر و صدا کردن دو هوادار ایتالیایی هنگام مصاحبه پل اسکولز (فوق العاده جالب)


دانلود - لینک مستقیم (1,53 mb)


 



تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | 11:23 | نویسنده : |


تمرینات تیم ملی در برزیل ادامه دارد ...


بقیه عکسها در ادامه مطلب >>>



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 20 خرداد 1393 | 12:35 | نویسنده : |
تاريخ : سه شنبه 20 خرداد 1393 | 12:24 | نویسنده : |